Az Adriáról felfelé a Krka folyón

Meglógtunk a tengerről!

Vitorlás nyaralás az Adrián - Kötélhajó Sétavitorlázás és Oktatás

Na nem végleg, csak egy napra, és ezt is hajóval tettük.. Ha már Sibenik környékén vitorláztunk, nem hagyhattuk ki a Krka folyó sziklás medrében való felhajózást Skadrin kikötőjéig. Mentünk volna tovább is, de innen csak a turista hajók mehetnek fel a vízesésekhez, amelyek meseszép világa elvarázsolja a fiatalokat és az idősebbeket egyaránt!

Korán reggel indultunk, fél 10-kor dobtuk el a mooringot, még szinte aludt a tenger. Épp csak a halászok tértek vissza a partra az éjszakai zsákmánnyal, amikor mi már ébren voltunk :) Szél nemigen volt, ezért motorral nyomattuk délnyugati irányba.
Sibenik erődje mellet befordultunk a torkolatba, és innetől folyami hajósokká váltunk - majd 20 méter magas árbocunk szinte karcolta a hidak alját, szerencse, hogy a bölcs horvátok gondoltak a kontinens belsejéből érkező hajósokra :)
Vass Tibor oktató kapitány úr irányítása alatt jártam itt először az Odysseus tengeri iskolahajóval, de azóta is lenyűgöz a sziklaerőd, a partfalba vájt barlang-kikötők, a szűk és meredek szurdok után kitárulkozó város panorámája!

Elég nagy volt a forgalom, villámgyors motorcsónakok, turistahajók és 5-6 csomós vitorlások keresztezték egymás útját. A vízesésekre érdemes több időt szánni, az éjszakát pedig Skadrin hangulatos kiköjében tölteni! Ezért volt a sok hajó le, s fel, mert a tegnapi vendégek ma már igyekeznek vissza a nyílt tengerre, élvezni a napközben feltámadó friss szél által hajtott vitorlás csendes-izgalmas nyugalmát!

Én voltam a szkipper, de a kormányhoz megint nem engedett a hajó Leánysága - én többnyire fotóztam (és persze nagyon figyeltem a szűk folyón való hajózáskor) a lányok kormányoztak, napoztak és nagy segítségemre a pilot könyvet is forgatták :)

Érdekes volt a sok szűk forduló, kerülgetnünk kellett a piros és zöld oszlopokat, a laterális jeleket, folyamatosan figyeltük a mélységmérőt, hogy mindig biztonságosan mély vízen maradjunk!
Kriszti főzött nekünk menet közben finom ebédet, jól tette, mert a nagy izgalomban alaposan megéhezett a csapat!

Miután megérkeztünk Skadrinba, gyorsan kikötőhelyet kerestünk a jobb parton. Az udvarias kikötőmesterek - érdekes, a kikötőmesterek mindenütt udvariasak és segítőkészek, az Adrián, a Balatonon, de még a francia folyami kikötőkben is! - invitáltak a mólóhoz, és nyújtották a pilot-kötelet. a formaságok lebonyolítása után összekaptuk magunkat és indultunk a turista hajók kikötőjéhez, siettünk fel a vízesésekhez!

A nagy sietség közben persze lőttem néhány képet, és csak most tűnt fel a covid miatt üres étterem csípőre tett kezű pincérének összeráncolt homloka - kívánom, hogy legyen az idei év vidámabb és turitákkal zsúfoltabb nekik!

Ha kedvet kaptál vitorlázni, akár utasként akár hajóvezetőként innen üzenhetsz!

Távoktatásos vitorlástanfolyamjaink részleteit itt találod.

A gyakorlati képzés 3 tonnás charter hajóval történik.

Sétavitorlázásra hívunk alapos helyismerettel rendelkező tapasztalt kapitányunkkal!

Családi születésnap, leánykérés, leánybúcsú, esküvői fotózás, videoklip készítés, csapatépítő tréning, romantikus vitorlázás, naplemente túra, csillagfény túra, holdfény túra, erősszeles vitorlázás viharvitorlával!

Adriai egy hetes vitorlástúránkra bátran jelentkezhetsz!