„..A tenger nem kér papírt..!”
Magyar Jacht Akadémia, Vass Tibor

2020 vitorlás szezon kezdete - Sétavitorlázás, vitorlástanfolyam

👮
Kedves leendő Vendégem, Növendékem!

Üdv a fedélzeten! 😎

Hét éves korom óta hajózom, és '82-ben érettségiztem..
Nagyon szeretek vitorlázni!..
A legnagyobb hajó amit egyenruhában kormányoztam 200 személyes volt, és 2 darab 200 lóerős motor hajtotta.. nagyon élveztem a vezetését! :)
Az elmúlt évtizedek során megtapasztaltam sok-sok dolgot, de a kalandvágy nem csillapodott!

Idén is már március elején elkezdtük a vitorláshajó felkészítését a tavaszi vitorlásoktatásra és a nyári sétavitorlázásra!

Elmondhatjuk, hogy rajtunk nem múlik a 2020-as vitorlás évad nyitánya!

..de lapozzunk vissza egy kicsit..

A felkészülés az idei vitorlásszezonra a parton kezdődött: Finom és egészséges ételekkel, vízparti és ligeti futással, téli sportokkal alapoztunk a nyári vízparti életre.

A kikötő még üresen álmodik a nyárról, a hajók a parton téli ponyvájuk alatt várják a tavaszt, egyedül a kőszállító uszályok hordják Alsóörsről a haltartó zátonyok szikláit a Tihanyi-félsziget túloldalára..

A vitorláshajó "kicsomagolása" után - még a márciusi havazás előtti meleg időben - megerősítettem a hínárcsomók miatt rázóssá vált hajócsavar-tengely merevítését, alaposan letisztítottuk, és új védőfestékkel láttuk el a hajótestet.

A gondos munka után izgatottan vártuk, hogy a traktorral a daru alá vontassák, majd óvatosan vízre tegyék vitorláshajónkat!
/Köszönjük a BS Fűzfő személyzetének a pozitív hozzáállást, az állandó vidám hangulatot, a szakszerű és segítőkész munkavégzést!/

Nagypénteken délelőtt el kellett hagynunk téli pihenőhelyünket, ahol egy ideig mi voltunk a Balaton legészakibb hajója, és átvitorláztunk az alsóőrsi BAHART kikötőbe.
Indulás előtt egy közeli hidegfrontra tekintettel részletesen tanulmányoztuk a meteorológiai helyzetet, de minden rendben volt, az időjárás kedvezett a hat és fél mérföldes vitorlástúrához! :)

Kellemes hátszeles, raumos vitorlázással elég gyorsan hazaértünk Fűzfőről, örömmel láttuk viszont az alsóörsi kikötő rügyező fáit!
A vitorláshajónk szinte magától állt be sok-századszorra a saját helyére, berendeztük télire szétszedett boxunkat és búcsút intettünk kedves Pituskának.

Elmondhatjuk, hogy rajtunk nem múlik!

Várjuk a koronavírus járvány végét, várjuk, hogy ténylegesen elkezdődhessen a 2020-as vitorlás évad!

Addig is vigyázzatok magatokra, vigyázzatok egymásra, használjatok maszkot és gumikesztyűt, ha nagyon muszáj kimozdulni otthonról!

Gondolj bele: ha nem adja tovább senki ezt a rohadt vírust, két hét lappangási idővel előbb utóbb csak kipusztul!

Legyen vége mihamarabb a járványnak!
Találkozzunk minél hamarabb a Balatonon, maradjunk egészségesek, legyen szép az idő, fújjon a 3-as 4-es szél, legyenek gyönyörű naplementék, vitorlázzunk sokat, örüljünk annak, hogy élünk, becsüljük meg és tiszteljük egymást!

Adjunk hálát azért, ha szeretteinkkel együtt boldogan (lelki, szellemi, testi és anyagi jólétben) élhetjük tovább az életünket!